Čitateľovi
ponúkame viacero dokumentov, aby si mohol utvoriť vlastný názor prečo niekomu
vadí, že sme uskutočňovali záznam z kázní a šírili sme tak Evanjelium
na internete bez akéhokoľvek politického pozadia. Robili sme službu tým, ktorí
sa nemohli z akýchkoľvek dôvodov zúčastniť služieb Božích a radi by
si vypočuli kázeň (vypočuť je prijateľnejšia forma ako čítať, najmä pre
starších dôchodcov a pre tých ktorých čítanie unavuje). Napokon aj archív
kázní je pre históriu opodstatnený. Žeby sa niekto obával pravdy, že kázne
farárky Polckovej sa javia ako najoblúbenejšie s veľkou návštevnosťou
(nádejná kandidátka na predsedajúcu farárku), čo sa nepochybne zadokumentovalo
aj na záberoch z kostola? Na strane druhej je cítiť kto káže len preto,
aby kázal a ovplyvňoval dianie v zbore v prospech mamonu (postupné
odpredávanie majetku zboru a prelievanie peňazí za spravovanie zborového
majetku do súkromných rúk). Kto je za všetkými intrigami v tomto zbore?
1)
List od
predsedajúceho farára Mgr. Michala Zajdena zo dňa 25.6.2009 (prevzatý až
11.7.2009)
2)
Naša žiadosť
o povolenie natáčania zo dňa16.6.2008 (prevzatý 16.6.2008)
3)
Naša odpoveď
zo dňa 15.7.2009 (odoslaná poštou)
4)
Agenda
podozrenia z prenasledovania (ohováranie).
5)
Argumenty
a svedectvá prečo ubúda z cirkevného majetku a kto to všetko
spôsobuje (nie naše názory).
* * *
1)
List od predsedajúceho farára Mgr. Michala Zajdena zo dňa 25.6.2009
(prevzatý až 11.7.2009)
2)
Naša žiadosť o povolenie natáčania zo dňa16.6.2008 (prevzatý
16.6.2008)
3)
Naša odpoveď zo dňa 15.7.2009 (odoslaná poštou)
Ján Molnár, Daniela
Molnárová, deti: Otília a Michal Andrej Trvalé bydlisko: Devínska
cesta 16, Bratislava Prechodné ubytovanie:
Ubytovňa Fortuna, Agátová 1/A, 841 02 Bratislava –––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––– Mgr.
Michal Zajden 811
03 Bratislava 1 č.j.135/2009 Vážený brat Zajden, 10. júla 2009 sme obdržali
Vaše oznámenie zo dňa 25.6.2009, v ktorom nám ako predsedajúci zborový
farár píšete, že z poverenia malého presbyterstva pastorálneho obvodu
Veľký kostol nám oznamujete, že toto presbyterstvo na svojom zasadnutí dňa
17.6.2009 prijalo uznesenie, v ktorom rozhodlo ohľadne natáčania
služieb Božích alebo iných podujatí, ktoré prebiehajú v našom
pastorálnom obvode, citát: „žiadame Vás túto činnosť nevykonávať“, ďalej
„Taktiež žiadame, aby ste z webovej stránky „Kolossea“ ztiahli
nahrávky našich podujatí“. V zmysle demokratických
princípov a práva na informácie Vás žiadame o zaslanie nasledovných
dokumentov: a) Opis uznesenia z 17.6.2009 b)
Záznam z diskusie k tomuto bodu c)
Výsledok hlasovania (menný zoznam zúčastnených) d)
Zdôvodnenie rozhodnutia e)
Podľa ktorého článku Ústavy ECAV ste verejné
služby Božie nazvali „naše podujatia“
(služby Božie sú verejným cirkevným zhromaždením). 16.06.2008
sme Vám osobne odovzdali „ Žiadosť o súhlas pre internetový prenos zo
služieb Božích“, dostali sme od Vás okamžitý súhlas a podporili ste túto
iniciatívu. V tejto žiadosti sme uviedli niekoľko dôvodov pre tento
náš zámer, poskytovať služby pre tých bratov a sestry, ktorí sa
z akýchkoľvek dôvodov nemôžu zúčastniť služieb Božích a radi si
vypučujú zmeškanú kázeň. Napokon pokrok priniesol aj túto formu šírenia
informácií, slobody prejavu. Cítime
sa byť diskriminovaní voči ostatným členom verejnosti, ktorá navštevuje
kostol a bežne si robia zábery či už s fotoaparátom alebo videokamerou
pri rôznych príležitostiach a tiež postrádame verejný nápis – zákaz
natáčania. S úctou Ján Molnár Daniela Molnárová Michal Andrej
Molnár Otília Molnárová
Predsedajúci
zborový farár ECAV
Konventná
11
V Bratislave 15.07.2009
Vec:
Oznámenie - žiadosť
4)
Agenda podozrenia z prenasledovania (ohováranie).
Odpis z Trestného oznámenia v ktorom sme na vyše 84 strán
opisovali rôzne útoky voči našej rodine, ktoré sa navonok javia ako neškodné
„nedorozumenia“ ale spolu pôsobia silou ako „atómová bomba“, ktorá nás natoľko
paralizovala, že nám bráni v dôstojnom a plnohodnotnom živote.
17. Trestné oznámenie za ohováranie Sme rodina s evanjelickým vierovyznaním a spoločne s
našimi maloletými deťmi 12 r. Michalom a 17 r. Otíliou navštevujeme
bohoslužby v Evanjelickom kostole v Bratislave. Tak ako každú nedeľu aj v nedeľu 12.08.2007 sme sa zúčastnili
bohoslužieb vo Veľkom evanjelickom kostole v Bratislave. Po skončení
bohoslužieb sme spolu s manželkou pristúpili k Večeri Pánovej. Keď sme sa
vrátili, náš syn Michal nám oznámil, že bola za ním pani Kerekrétyová a odovzdla
mu bulletin, na ktorom bolo rukou
guličkovým perom napísané: "V prípade záujmu o tábor volajte 0905 855
776 (máte to zadarmo)“. Syn Miško nám vysvetlil, že mu pani Kerekrétyová
ponúkala účasť na poslednom prázdninovom tábore od 25.08. - 01.09.2007. Po
skončení bohoslužieb sme sa minimálne pol hodinu zdržali pri priateľských
rozhovoroch so známymi z kostola. Pri odchode na nás prekvapivo zavolal pán
Kerekréty, ktorý sedel v aute presne oproti hlavnej brány. Nemohli sme sa
minúť. Zrejme tam tú polhodinu čakal na nás. Otvoril okno na druhej strane
vodiča, podal som mu ruku, na čo pár sekúnd váhal, ale napokon mi ruku
podal. Opýtal sa, či prijímame ponuku do detského tábora, ja som mu
povedal, že Miška samého nikde nepustíme, on mi odpovedal, že samozrejme to
myslel ako ponuku pre obidve naše deti, aj staršiu dcéru Otíliu. Ja som povedal, že Otília má už viac ako
15 rokov, on mi odpovedal, že to nevadí a on to zariadi. Povedal som mu, že to asi nepôjde, lebo
Otília je na prázdninách u starej mamy, ale ešte to zvážime. Pripomenul, že
je to zadarmo. Potom sa spýtal, či vieme o tom, že v kostole koluje článok
o nás. Veľmi sme sa začudovali. On pokračoval, že síce je to starší článok,
ale... otvoril dvere, vyšiel von, otvoril kufor auta a podal nám jeden igelitový
obal s tromi stranami článku. Ja som ho hneď spoznal a skomentoval som ho,
že to sú staré časy, článok bol z roku 1992 s názvom " Kto je tu
vlastne vôľ". Povedal som, že my sme bojovali za slobodu prejavu a
terajšie bezdomovstvo je odplata za tieto politické aktivity. On sa
zlomyseľne uškrnul a dodal, "ja si to nemyslím". Opýtal som sa
kto to v kostole rozširuje a pozrel som sa na kufor, v ktorom som zahliadol
asi dvadsať igelitových obalov s týmto článkom. On odpovedal, že to
jednoducho koluje v cirkevnom zbore, ja som dodal, že to bude pomsta od
Ing. Paulu, ktorý proti mne brojí už dlhšiu dobu, pán Kerekréty ihneď
dodal, že on s tým nemá nič spoločné, že on nepotrebuje také veci robiť.
Tým sa rozhovor skončil, on sadol do auta a odišiel, a my sme pešo odišli
smerom do mesta. Na tomto príbehu by nebolo nič zlé ani protiprávne, keby sme
sa v súčasnej dobe nesnažili o vyšetrovanie nášho prepadu do bezdomovstva a
pokusu ublíženia na zdraví. Navyše máme už dlhšiu dobu konflikt s pánom
Ing. Paulu a pánom Kerekrétym, nakoľko sa verejne snažíme v cirkevnom zbore
vybudovať demokraciu a slobodu slova pri cirkevných záležitostiach. Z vyššie uvedených skutočností považujeme tento príbeh za
zastrašovanie a ohováranie. Zastrašovanie v tom, že udalosti boli nastavené tak, aby
sme si v mysli mysleli, že nám chcú odlákať naše deti do tábora (zatiaľ sme
nezraniteľní, lebo všade chodíme spolu celá rodina), o čom svedčí ponuka do
prízdninového tábora a článok mal evokovať v našej mysli, že bude
nasledovať pomsta za naše politické aktivity z minulosti. Tak v tomto
prípade je to zastrašovanie. Ohováranie je v tom, že rozširujú o nás
informácie z článku z novín uverejneného v roku 1992, proti ktorému sme sa
ohradili, nakoľko boli uverejnené skreslené polopravdy smerujúce k našej
diskreditácii. Dôkazy: Bulletin, Článok z novín Tri indície: 1. Trestné oznámenia na
konkrétnych ľudí z podozrenia spáchania trestných činov: porušovanie
domovej slobody podľa § 238, ods. 1,2,3, neoprávnený zásah do práva k domu podľa §249b,
krádež podľa § 247 ods 6, poškodzovanie
cudzej veci §257, poškodzovanie cudzích práv podľa §209, neoprávnené
užívanie cudzej veci §249, podvod
podľa § 250, privodenie duševného utrpenia deťom oznamovateľov
podľa § 259 Trestného zákona. Je podozrenie, že tieto skutky previedli ako
prípravu na ďalší trestný čin (§ 7) s cieľom pokusu trestného činu (§
14) ublíženia na zdraví (§ 155) a pokusu o úkladnú vraždu (§144),
a preto je dôvod na začatie trestného stíhania alebo postup
podľa § 160 Trestného poriadku. V tejto kauze je
zainteresovaný aj Ing. Paulu, ktorý nám odmietol zo svojej pozície pomoc
v zimných mesiacoch keď v Bratislave zamrzlo 17 bezdomovcov a
táto smrť hrozila aj nám. Dôkaz: Opakované podanie 2. Aktivity v cirkevnom
zbore v oblasti slobody prejavu spojené so snahami Jána Molnára
presadiť sa za aktívneho člena cirkevného zboru. Po návrate zo Švajčiarska
som sa v krátkom čase viditeľne zverejnil v cirkevnom zbore.
Niekoľkokrát som vystúpil na verejných zhromaždeniach a požadoval som
väčšiu slobodu slova pred akýmkoľvek rozhodovacím procesom alebo pred
volebným konventom. Požadoval som vytvorenie diskusných krúžkov na
pravidelné stretávanie sa členov zboru, ktorí majú záujem o veci verejné.
Tieto aktivity sa nepáčili zborovému dozorcovi pánovi Ing. Paulu, ktorý ma
verejne aj kritizoval a ohováral a v súkromných rozhovoroch mi vyčítal
moje politické aktivity v minulosti. Dôkaz: svedectvá o mojich
verejných vystúpeniach 3. Obavy pána Ing. Paulu zo
zverejnenia jeho tajných zámerov o príprave tunelovania majetku cirkevného
zboru v okamihu, keď príde odluka cirkvy od štátu. V poslednej
dobe padol do podozrenia, že neoprávnene odpredal budovu na Laurinskej za
100 miliónov, za čo mohol dostať provízie vo výške 10 miliónov, čo sa bežne
a legálne dáva za sprostredkovanie, ale on si tieto peniaze údajne ponechal
pre seba a svojich priateľov zo zboru, nakoľko provízia nie je registrovaná
v pokladni zboru v príjmovej časti. Ján Molnár sa dozvedel a má
na tieto skutočnosti vierohodné dôkazy, že pán Ing. Paulu je
v konflikte záujmov, nakoľko realizuje scenár zámerného
zinsolventňovania zboru, nakoľko uzatvoril v jednej osobe v mene
firmy a v mene zboru za zjavne nevýhodných podmienok Zmluvu o pôžičke
a záložnom práve. V zmluve o úvere figuruje na obidvoch stranách
zmluvy, teda aj za firmu aj za cirkevný zbor. Jeho firma požičala zboru 60
miliónov, pričom na obidvoch zmluvných stranách je pán Ing. Paulu. Cirkevný
zbor ručí za túto pôžičku majetkom, pričom sú uzatvorené záložné práva
v desaťnásobne vyššej hodnote a opäť Ing. Paulu figuruje na obidvoch
stranách zmluvy. Dôkaz: Zmluvy a odborné
vyjadrenia. Záver: Potom aktivita s článkom z roku 1992 má určite
charakter zastrašovania a ohovárania s cieľom diskreditovať naše
osoby. Ján a Daniela Molnárovci založili v roku 1991 politické hnutie,
ktoré sa zúčastnilo parlamentných volieb s cieľom presadiť na
profesionálnej báze slobodu prejavu a ľudové hlasovanie na vzor
švajčiarskej priamej demokracie. Extrémne pravicové kruhy robili všetko preto,
aby sme boli vo verejnosti diskreditovaní a ten zmysel mal aj článok
uverejnený v týždenníku Zmena. Následne sa spustila lavína
nezákonnosti a hrubého porušovania našich ľudských práv, čo vyústilo
do opodstatnených obáv o náš život, a preto sme museli hľadať ochranu
v zahraničí. Po návrate na Slovensko 13.10.2005 nám v našej
neprítomnosti neznámy páchateľ zorganizoval stratu obydlia v rozpore
so zákonmi a Ústavou SR, zariadil náš prepad do bezdomovstva a pokúšal sa
nám nastaviť nástražný systém tak, aby sme v janurai 2006 zamrzli ako
bezdomovci. Rozširovanie článku z novín v cirkevnom zbore je
ohováranie podľa trestného zákona. Návrh, aby sme umiestnili naše deti do
prázdninového tábora v čase od 25.08. - 01.09.2007 a rozširovanie
článku z novín v cirkevnom zbore má znaky aj zastrašovania preto,
lebo v našej mysli sa otvára empirické negatívne poznanie
z minulosti, ktoré malo za následok dlhoročné utrpenie za uplatňovanie
slobody prejavu. Ohováranie je v
tom, že rozširujú o nás informácie z článku z novín uverejneného v roku
1992, proti ktorému sme sa ohradili, nakoľko boli uverejnené skreslené
polopravdy smerujúce k našej diskreditácii. (1) Kto o inom oznámi nepravdivý údaj, ktorý je
spôsobilý značnou mierou ohroziť jeho vážnosť u spoluobčanov, najmä
poškodiť ho v zamestnaní, narušiť jeho rodinné vzťahy alebo spôsobiť mu inú
vážnu ujmu, potresce sa odňatím slobody až na dva roky alebo peňažným
trestom. Pán Miroslav Kerekréty a neznámy páchateľ (Ing. Paulu –
organizátor) sa dopustili trestného činu ohovárania, nakoľko ústnou formou
rozširujú o nás nepravdivé informácie a navyše rozširovali tlačoviny,
článok z novín, ktorý obsahuje nepravdivé údaje s cieľom ohroziť našu
vážnosť u spoluobčanov, narušiť rodinné vzťahy a spôsobiť nám ujmu
v cirkevnom zbore. Dôkazy: Bulletin, Článok z novín
§ 206
Ohováranie
(2) Odňatím slobody na jeden rok až päť rokov alebo peňažným trestom alebo
zákazom činnosti sa páchateľ potresce, ak spácha čin uvedený v odseku 1
tlačou, filmom, rozhlasom, televíziou alebo iným obdobne účinným spôsobom.
Ján Molnár, nar. 11. 06. 1948 v Bratislave Trvalé bydlisko: Devínska cesta 16, 841 04
Bratislava Prechodné ubytovanie: Ubytovňa Fortuna,
Agátová 1/A, 841 02 Bratislava Dúbravka,
Saratovská 24/A 844 22
Bratislava V Bratislave: 30.11.2007 Vec: Zaslanie článku Na
základe nášho dohovoru počas vypočutia k môjmu podnetu na neznámeho
páchateľa z podozrenia spáchania trestného činu ohovárania podľa § 206
Tr. Zákona zasielam v prílohe: 1. Článok
z novín ZMENA 2. Príloha
17. Trestné oznámenie za ohováranie 1) Článok z novín ZMENA: K tomuto
článku je nutné dopovedať len toľko, že bolo povedané „a“ ale nebolo
povedané „b“, v tom je článok klamlivý a nepravdivý. Bolo povedané
„a“, že som založil politické hnutie, ktoré sa snažilo získať podporu od voličov,
aby som sa mohol zúčastníť politickej súťaže a táto aktivita spôsobila, že
som mal v tom čase nezaplatené záväzky, teda som sa stal dlžníkom. Ale
nebolo povedané „b“, že som sa dostal do druhotnej platobnej
neschopnosti, teda nemohol som za to, že som nesplatil záväzky, nakoľko
iní mne dlhovali za nezaplatené faktúry 1,5 milióna Sk. Dôkazy som odovzdal
v tom období na polícii Bratislava III. V tomto podaní som
priložil aj iný dôkaz, rozsudok v mene republiky, z ktorého
vyplýva, že mi firma LC Print Lučenec dlhuje 4,7 milióna Sk, čo mi
z dôvodov ďalšej trestnej činnosti, marenia výkonu úradného
rozhodnutia do dnešného dňa nevyplatila. Ďalší dôkaz bol Upovedomenie
z Generálnej prokuratúry, že polícia a prokuratúra konala nezákonne
v postupe pri vymáhaní uvedenej sumy. Kedže v článku bolo
povedané len „a“, ale bolo zamlčané „b“, takáto polopravda vyvoláva i
s odtupom času dojem, že som neseriózny človek, ktorý si sám narobil
dlhy a nesplatil ich, čo nie je pravda. Takéto šírenie nepravdy z minulosti
je spôsobilé poškodzovať moje meno aj v súčasnosti. 2) Príloha 17. Trestné oznámenie za ohováranie Kedže
ste nemali v mojom spise priložené toto trestné oznámenie, ktoré
tvorilo súčasť dôkazov pri mojom podaní na Krajskú prokuratúru zo dňa
15.8.2007, zasielam ho v prílohe. Z tohoto podania vyplýva, že
ide o cielenú diskreditáciu ako odplatu za moje občianské aktivity
v cirkevnom zbore. Ján
Molnár Príloha: Článok z novín Príloha č. 17. Trestné oznámenie za
ohováranie
Okresné
riaditeľstvo PZ
Oddelenie
skráteného vyšetrovania
ČVS:
ORP-1989/1-OSV-B4-2007
Treba objektívne
povedať, že polícia tento skutok nekvalifikovala ako trestný čin a vo
vyšetrovaní nepokračovala, ale skutok sa stal tak ako sme ho opísali a to
je podstatné! Išlo o väčší rozsah prenasledovania než tu uvádzame, pozri 2Pn
Navyše ešte nie je prípad definitívne uzavretý lebo sme dali sťažnosť do
Štarsburgu, nakoľko polícia nekonala v súlade so zákonom a mala začať
vyšetrovanie. Pozri sťažnosť Tu.
5)
Argumenty a svedectvá prečo ubúda z cirkevného majetku a kto
to všetko spôsobuje (nie naše názory).
Niekto nás označil za nepriateľov cirkvi, no a z tohoto dôvodu sa chceme brániť historickými
faktami. Kto je skutočný evanjelik a kto je nepriateľ evnajelickej cirkvi? Ten
kto zvelaďuje duchovný život je pravý evanjelik, ten kto znižuje a rozpredáva
majetok je pravý nepriateľ! Preukazuje
to história, plynutie času. Z nižšie uvedených historických faktov vyplýva, že
evanjelická reformácia sa rýchlo rozširovala a krátko po reformácii takmer 90%
obyvateľstva sa hlásilo k luteránskej viere. Dnes je to sotva 10%. História
preukazuje, že došlo k rozkladu cirkvi z jej vnútra najmä znehodnocovaním
majetku. Každý kto z akýchkoľvek dôvodov znižuje majetok zboru je skutočný
nepriateľ evanjelikov, lebo plynutím času títo ľudia majú za cieľ úplne
vyhladiť luteránov. Takže dobre zvážte pri svojom vnútornom rozhodovaní kde je
pravda. My rodina Molnárová, nie sme nepriatelia, chceme len viacej šíriť
evanjelium aj prostredníctvom modernej techniky (internetu), ale tí čo nám to
zakazujú, nad tými sa treba zamyslieť. Môj starý otec Ján Molnár, prastarý otec
a ešte aj praprastarý otec, všetci boli evanjelickí farári a evanjelickí
učitelia. Vo viedenskej knižnice je veľa dôkazov. Predkladám čitateľovi
fotokópie rodných listov (tu klikni) a linku do viedenskej knižnice, (tu
klikni). Na strane druhej kto sa priživuje na cirkevnom majetku a kto predáva
cirkevný majetok (klikni tu).
Aby sme boli
objektívni, načrimi trochu do histórie a pripomeňme si reformáciu a
protireformáciu.
Naša sestra
Milina Vlnová zo zboru v Dúbravke napísala Záverečnú prácu s odboru DEJINY
SLOVENSKA II. Univerzity Tretieho Veku pri UK na tému Slovensko na prahu
Novoveku Reformácia a protireformácia.
Pre túto chvľu
je z jej prameňov podstatné, že po roku 1517 sa rýchlo šírili tézy Martina
Luthera a Evanjelická reformácia dorazila aj na Slovensko. Od r. 1520 do konca
16. storočia bolo na Slovensku založených vyše 80 škôl, z nich bolo len deväť
katolíckych. V r. 1536 sa zišli luteránski protestanti na valnom zhromaždení v
Kremnici a potom aj v Banskej Štiavnici a spracovali cirkevný poriadok. V
druhej polovici 16. storočia nadobudla luteránska reformácia na Slovensku
výraznú prevahu nad katolicizmom. Podľa niektorých zdrojov bolo v 70. rokoch
16. stor. na Slovensku okolo 900 luteránskych farností. V poslednom desaťročí
16. storočia sa k protestantom hlásilo 90% obyvateľstva Uhorska. Podľa tajnej
správy Vatikánu vtedy pripadal jeden rímsky katolík na 1000 protestantov.
Katolíckej cirkvi sa to nepáčilo a zriadila pohon na luteránov - inkvizíciu.
Hlavným organizátorom protireformácie v Uhorsku bol ostrihomský arcibiskup
Mikuláš Oláh. Jezuiti sa snažili rekatolizovať šľachticov a mešťanov a získavať
si generáciu ich nástupcov. Ako protiváhu evanjelických tlačiarní kúpili vo
Viedni jezuitskú knihtlačiareň, presťahovali ju do Trnavy. Pod vplyvom
kardinála Petra Pázmaňa uhorský kráľ Ferdinand II využíval svojú kráľovskú moc
na upevňovanie katolicizmu. Jezuiti sa vklínili medzi luteránov a začali
otvorený boj. V tajných zoskupeniach stínali hlavy každému, kto odmietol návrat
do katolíckej cirkvi. Po bitke na Bielej Hore pri Prahe v novembri 1620, v
ktorej bol popravený aj učenec slovenského pôvodu Ján Jessenius, nastalo kruté
prenasledovanie protestantov. Na celom
území prišli evanjelici o svoje kostoly najmä v roku 1671 a neskôr. Počas
tureckej nadvlády jezuiti využili chaos na kruté prenasledovanie evanjelikov -
násilne im odoberali chrámy, iné nariadili zbúrať, s pomocou vojska vyháňali
kňazov, pálili biblie a cirkevné knihy, v Trnave jezuiti bili žiakov evanjelických
škôl. Náboženský útlak, násilie a bieda vyvolávali vzbury. Pri ich potláčaní sa
odoberali evanjelikom chrámy a evanjelickí obyvatelia boli vyháňaní z miest a
dedín. Evanjelická cirkev odolávala všetkým tlakom, ale z pôvodných 2000
cirkevných zborov v Uhorsku živorilo už len 150. Po 33 rokoch sa uskutočnila
generálna synoda v Ružomberku a jej hlavnou úlohou bolo obnoviť cirkevný
život.
Politická
situácia sa stále vyvíjala pre protestantov nepriaznivo. Na začiatku 18
storočia už bola väčšina slovenského obyvateľstva katolíckeho vyznania. Protestanti tvorili približne tretinu
slovenskej populácie. Snem r. 1714 -15
vytlačil evanjelikov z verejnoprávneho postavenia, anuloval Ružomberskú
synodu, zakázal cirkevné zhromaždenia bez súhlasu kráľa a do roku 1725 bolo
evanjelikom v Uhorsku odobratých ďalších 140 kostolov, nemohli sa stať mešťanmi
a boli opäť prenasledovaní za svoju vieru. Od podpísania Tolerančného patentu
sa situácia trochu zmiernila, ale protestanti boli tŕňom v oku katolicizmu.
Jezuiti sa stali inkvizítormi a rozkladali evanjelické zbory tak, že sa
vydávali za evanjelikov a vyvolávali spory v zboroch, ktoré viedli k
odoberaniu majetku a zužovaniu vplyvu evanjelikov. Až pruský kráľ Fridrich II.
požiadal pápeža Benedikta XIV., aby prestali prenasledovať evanjelikov v
katolíckych krajinách, lebo rovnako začnú postupovať voči katolíkom v
protestantských krajinách. Mária Terézia podporovala upaľovanie čarodejníc,
ktoré vymysleli jezuiti. V tom čase mali jezuiti v Uhorsku 18 kolégií, 19
rezidencií a 11 misijných domov, pôsobili na 5 univerzitách, 30 gymnáziách, 12
seminárov a 9 konviktoch (výchovný ústav s bývaním a stravou). Rímskokatolícka
cirkev od r. 1766 zakladala v stoliciach, ktoré boli obývané zväčša
evanjelikmi, misijné domy, ktorých úlohou bolo obracať protestantov na svoju vieru.
Zameriavali sa najmä na šľachtu, ktorá bola oporou evanjelickej cirkvi.
Už horšie časy si asi nikto nevedel ani
predstaviť, ale prišlo obdobie ešte väčšieho temna - upaľovanie čarodejníc. Je
mnoho indícií, že aj táto smutná časť histórie úzko súvisela s prenasledovaním
protestantov a snahe vymazať z histórie reformáciu. Hlavnými aktérmi boli
jezuiti. Po smrti Márie Terézie jej syn Jozef II dal zrušiť jezuitský rád, čo
sa aj stalo. Ale kam sa podeli jezuiti, to nebolo dostatočne preukázané. Podľa
jedných prameňov sa vklínili medzi ostatné náboženstvá, aby mohli tajne
splietať i naľajej svoje intrigy a ovládať svet. Aby neboli odhalení,
prenasledujú každého, kto je im len trochu podozrivý!
1.
Zmluva o úvere podpísaná na strane veriteľa aj ako na strane dlžníka
jednou osobou Ing. Karol Paulu, zborový dozorca
2. Zmluva o
zriadení záložného práva podpísaná na strane záložného veriteľa ako aj záložcu
jednou osobou: Ing. Karol Paulu, zborový dozorca
3.
Zmluva o prevode vlastníckeho práva podpísaná na strane
predávajúceho: Ing. Karol Paulu, zborový dozorca, kto bol na strane kupujúceho,
no tak to by mal objasniť tak isto zborový dozorca (insté pramene uvádzajú, že
tu išlo len a len o znižovanie majetku za zlomok trhovej ceny a rozdiel
dostal……… no hadajte kto?)
4.
Čo hovoria ostatní, vyberáme jeden z mnohých?
Autor listu si neželá byť zverejnený
5.
Je verejne známe, že už sa odpredala budova na Laurínskej ulici za
120.000.000 Sk, ale v pokladnici príjmu je len 110.000.000 Sk, pričom
trhová hodnota bola vyše 200.000.000. Kto to inicioval a podpísal: Ing. Karol
Paulu, zborový dozorca
(nepodarilo sa nám fotokópiu získať, ale je to verejne známe, že sa
budova predala)
6.
Kto vlastne odčerpáva ďalšie financie z cirkevného zboru? Firma
blízka Ing. Karola Paulu, zborového dozorcu za spravovanie cirkevného majetku,
údržby, výmenu strechy a pod.
7.
Už máme informácie, že sa chystá ďalší predaj……….. budovy oproti
Veľkému kostolu!
8.
Čo sa ešte prevalí po jeho odchode?
9.
Koho si presadí pomocou týchto „presbyterov“ do funkcie zborového
dozorcu?
Tak už ste si
urobili ten správny názor, kto je zlý? My čo šírime evanjelium aj cez internet,
aby sme rozširovali rady a poskytovali bezplatné služby alebo tí čo
rozpredávajú cirkevný majetok!
Milí bratia a sestry, ak ste prišli s čítaním až sem, žiadame Vás aby ste pridali Váš názor. Klikniti na príspevky, zaregistrujte sa a pridajte názor, či už taký alebo iný…..prosíme!